پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182336
۵ انتخاب اجباري برانکو
تاریخ انتشار : 1394/05/07 07:38:51
نمایش : 1697
عادت کرده بوديم که پرسپوليس را هرگز به شکل يک تيم کامل نبينيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين ميراثي است که از فصل پيش به جا مانده و دست‌کم اولين بازي پرسپوليس در فصل پانزدهم را هم به خود درگير کرده است. پرسپوليسي که پنج تا از بازيکنان اصلي‌اش را ناخواسته از دست داده و بايد فصل را بدون آنها آغاز کند. محرومان اين تيم، سوشا مکاني، عليرضا نورمحمدي، بابک حاتمي، اميد عاليشاه و مهدي طارمي هستند که محروميت طارمي حاصل اخراج او در بازي برابر الهلال در ليگ قهرمانان است و چهار بازيکن ديگر به خاطر اتفاق‌هاي دربي فصل پيش محروم شده‌اند.

مهم‌تر از دليل غيبت اين بازيکنان البته جاي خالي آنهاست که برانکو براي پر کردن‌شان بايد ترکيبي را که در ذهنش چيده بود، زير و رو کند. اين معادله البته آنقدرها هم پيچيده نيست که نشود حل‌اش کرد و اين يعني که دست‌هاي برانکو به اندازه فصل پيش خالي نيست. حداقل اينکه براي هر پست دو بازيکن همسطح دارد؛ حتي اگر به قول منتقدان، هيچ‌کدام از اين بازيکنان «ستاره» نباشند. نيازي به شمردن اين غير ستاره‌ها نيست اما از جابه‌جايي‌هاي پيش‌رو هم نمي‌توان غافل شد.

پس اينگونه آغاز مي‌کنيم که برانکو اگر به اختيار خودش بود، پرسپوليس را با ترکيبي به ميدان مي‌فرستاد که با تيم فصل پيش تفاوت چشمگيري نداشته باشد. بدون شک، اولين بازيکن منتخب او سوشا مکاني بود اما سوشا نه تنها بازي با پديده، بلکه دو بازي بعدي پرسپوليس را هم به خاطر محروميت از دست داده و حتي روي نيمکت نمي‌تواند بنشيند. در نبود او، ايمان صادقي دروازه‌بان پرسپوليس خواهد بود که اتفاقا تجربه بازي در ليگ برتر را هم دارد و مي‌تواند زنگ خطر را براي رقيبش به صدا دربياورد.

برانکو بر خلاف ميل خود مجبور است به اين دروازه‌بان ۲۴ ساله اعتماد کند و حتما دلش مي‌خواسته که يک خط جلوتر از او، محسن بنگر و عليرضا نورمحمدي را به بازي بگيرد. مايکل اومانيا از همان ابتدا بازيکن مورد علاقه برانکو نبود و نامش را هم در ليست امسال نديده بوديم اما اصرارهاي باشگاه او را در پرسپوليس نگه داشت. البته از خوش شانسي مرد کروات، اومانيا هنوز با تمرين‌هاي تيم همراه نشده و اين يعني که نمي‌توانسته براي حضور در بازي اول گزينه باشد.

درست مثل لوکا ماريچ که اگر چه اعتماد سرمربي را تمام و کمال در اختيار دارد اما تمرين‌هايش را دير شروع کرد و با مصدوميت هم شروع کرد که به همين دليل، دست‌کم چند بازي اول را بايد از روي نيمکت تماشا کند. مدافع کروات پرسپوليس اما خيلي خوش شانس بود چرا که اومانيا هنوز تمرين‌هايش را شروع نکرده و نورمحمدي هم محروم است. پس برانکو چاره‌اي ندارد جز اينکه براي مقابله با مهاجمان پديده، زوج بنگر- ماريچ را در قلب خط دفاعي پرسپوليس به بازي بگيرد.

گزينه‌هاي او براي چپ و راست خط دفاعي هم همانطور که خودش مي‌گفت، بابک حاتمي در چپ و رامين رضاييان در راست بودند که چون حاتمي محروم است، وحيد حيدريه به جاي او بازي خواهد کرد. جلوتر از اين مدافعان، پرسپوليس به دو هافبک تدافعي نياز دارد که در شرايط برابر، احمد نوراللهي يکي از انتخاب‌هاي قطعي برانکو بود و زوج او را سرمربي بايد از بين مهرداد کفشگري و کمال کاميابي‌نيا برمي‌گزيد. نوراللهي اما کتف راستش را جراحي کرده و دست‌کم تا هفته پنجم نمي‌تواند بازي کند و در غياب او نيازي به انتخاب نيست چرا که بدون نوراللهي، پرسپوليس دو هافبک دفاعي ديگر يعني کفشگري و کاميابي‌نيا را دارد و هر دو را بايد بازي بدهد.

در مثلث تهاجمي پشت سر تک فوروارد هم برانکو در کلي‌ترين حالت بايد از فرشاد احمدزاده- که از ترکيب تيم در بازي‌هاي تدارکاتي معلوم بود که او را به محسن مسلمان ترجيح داده- در راس اين مثلث بازي مي‌گرفت و چپ و راست را مي‌سپرد به اميد عاليشاه و هادي نوروزي. حالا اما به خاطر محروميت عاليشاه، بايد پست عاليشاه را به احمدزاده بسپرد که اتفاقا فصل پيش در تراکتورسازي نقش بال چپ را ايفا مي‌کرد. با اين تغيير، رضا خالقي‌فر هم شانس بازي پيدا مي‌کند و مي‌تواند در پست شماره ۱۰ خودي نشان بدهد. پرسپوليس البته براي بازي در اين پست، ميلاد کمنداني را هم دارد که اتفاقا مورد اعتماد برانکو هم هست اما شايد اين بار تجربه خالقي‌فر بچربد.

در خط حمله اما اين همه ترديد وجود ندارد. مهدي طارمي محروم است و تنها جانشين‌اش، عليرضا عليپور. البته علي فاطمي هم مي‌تواند گزينه باشد اما بدون شک گلزن دربي فصل پيش، نسبت به اين بازيکن بي‌تجربه شانس بيشتري براي بازي کردن خواهد داشت.

ترکيب سوشا، بنگر، نورمحمدي، حيدريه، رضاييان، کفشگري، کاميابي‌نيا، خالقي‌فر، احمدزاده، نوروزي و عليپور را محتمل‌ترين انتخاب پرسپوليس در بازي برابر پديده تصور مي‌کرديم اما اين به شرطي است که برانکو به ۱- ۳- ۲- ۴ محبوبش پايبند بماند. در ۲- ۴- ۴ هم البته قطعا همين بازيکنان به ميدان خواهند رفت. تنها با اين تفاوت که خالقي‌فر در خط حمله در کنار عليپور قرار مي‌گيرد و چهار هافبک ديگر يعني کفشگري، کاميابي‌نيا، احمدزاده و نوروزي همه در يک خط بازي خواهند کرد.

اينکه پرسپوليس در بازي‌هاي تدارکاتي مقابل پرسپوليس قائمشهر، گنچلر بيرليگي ترکيه، تيم اميد ترينيداد و توباگو و همچنين آلتين نصير ترکمنستان با ۲- ۴- ۴ آرايش شده، يعني در بازي جمعه بايد تيمي متفاوت از فصل پيش را نظاره‌گر باشيم؛ تيمي که در تصورمان هم نمي‌گنجيد با برانکو که خودش از مريدان ۱- ۳- ۲- ۴ بود، از اين سيستم دست بکشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html